Obudź się!

Hej z tej strony znowu ja. Dzisiaj tak jak pisałam w poprzednim poście zajmiemy się 3 ważnym aspektami, które są dosyć kontrowersyjne. Sama dobrze wiem, że jakakolwiek rutyna w naszym wieku jest albo nie pożądana albo wręcz niewykonalna. Pomimo tego chciałabym Wam dzisiaj przedstawić plusy i wstawania o regularnych porach. Poza tym zastanowimy się nad tym czy kawa faktycznie jest taka zła dla naszych młodych organizmów i pokrótce przedstawię Wam jak ja przekonałam się do regularnego snu.

SEN, CZYLI JAK SPAĆ ŻEBY SIĘ WYSPAĆ

Na początku jak zwykle zajmiemy się podstawami, czyli co tak naprawdę dzieję się kiedy śpimy. Przede wszystkim sen dzieli się na 5 faz:  jawa, stadium zasypiania, lekki sen, głęboki sen i faza REM (marzenia senne). Te pięć faz tworzy łącznie cykl snu, który trwa od 90 do 100 minut. Krótko po tak zwanym śnie REM następuje krótkie przebudzenie – wiele osób w ogóle go nie dostrzega. Następnie rozpoczyna się kolejny cykl snu. Ogólnie rzecz biorąc, dorośli przechodzą od czterech do sześciu cykli w ciągu nocy. Jak widzicie proces ten nie jest, aż tak prosty jak się wydaje. Sen jako czynność ma ogromne znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. W jego trakcie nasz organizm usuwa także nagromadzone podczas dnia toksyny.

Ciekawostka:

 Naukowcy z New York University School of Medicine i Peking University Shenzhen Graduate School  odkryli, że podczas snu wytwarzane są nowe połączenia nerwowe, które ułatwiają i rozwijają proces zapamiętywania i uczenia się. Jest to jedno z przełomowych odkryć, szczególnie dla nas – Uczniów. Więcej na temat eksperymentu na którego podstawie wysnute zostały te wnioski, możecie znaleźć tutaj: http://dobrewiadomosci.net.pl/488-naukowcy-odkryli-co-dzieje-sie-podczas-snu/

A teraz parę plusów regularnych godzin wstawania:

  • WIĘCEJ CZASU DLA NAS SAMYCH
  • WIĘKSZA PRODUKTYWNOŚĆ
  • MNIEJ GODZIN SNU, NIE OZNACZA NIEWYSPANIE
  • MAMY WIĘCEJ ENERGII
  • SATYSFAKCJA

Teraz przyszedł moment na moją krótką historię na temat mojego wstawania. Parę lat temu pływałam i wczesne wstawanie było moją rutyną, ale robiłam to, że tak powiem z powodu odgórnych nakazów. Uwierzcie pływanie o godzinie 6 w lodowatej wodzie nie jest, aż tak porywające. Od momentu, kiedy przestałam, wstawałam tak, żeby wyrobić się do szkoły, a w weekendy nie było mowy żebym wstawała później niż o 10. ALE, w związku z tym, że jestem w klasie maturalnej każda chwila jest na wagę złota. Zaczęłam wstawać o godzinie 6, a w weekendy o godzinie 7. Nawet nie wiecie jak dobrze zacząć dzień od spokojnego wypicia kawy i przeczytania gazety, rozciągnięcia się czy chociażby powtórzenia materiału na sprawdzian. Serdecznie Wam to polecam!

A propos kawy…Gdziekolwiek wejdziecie, znajdziecie negatywne aspekty picia kawy, ale nie martwcie się, wszystko jest dla ludzi. Jeżeli lubicie aromatyczny smak kawy, pamiętajcie żeby pić ją po prostu z umiarem.

A już teraz zapraszam Was na kolejny artykuł, który opublikuje w najbliższym czasie na temat tego czy jelita mają coś do powiedzenia w sprawie naszego samopoczucia i chorób odżywiania. 🙂

Źródła którymi się posiłkowałam:

Pozdrawiam serdecznie,

Zuzia

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s