Tkanka tłuszczowa – nie taka straszna jak się wydaje

Cześć! Witam Was po nie krótkiej przerwie wakacyjnej. Tak jak pisałam we wcześniejszym artykule przyjrzymy się dzisiaj tkance tłuszczowej i temu, jak jest zbudowana oraz w którym momencie treningu zaczyna się spalać. Na koniec podepnę parę programów, które sama wykonywałam, by ją zredukować.

TKANKA TŁUSZCZOWA – Z CZEGO TAK NAPRAWDĘ JEST ZBUDOWANA?

Tkanka tłuszczowa żółta, bo tak ową się zajmiemy należy do tkanki łącznej właściwej tłuszczowej. Wiem, brzmi to dosyć przerażająco, ale tak nie jest. Tak jak widzicie na powyższym obrazku każda komórka zawiera w sobie dużą kroplę tłuszczu. Jej głównymi funkcjami są: gromadzenie substancji zapasowych, funkcja amortyzująca oraz termoizolacyjna. Tłumacząc to na „nasz” język: stanowi zabezpieczenie przed głodem, izoluje organizm przed nadmierną utratą ciepła i chroni Nas przed urazami. Gromadzi się ona w warstwie podskórnej i wokół narządów wewnętrznych. Na poniższym obrazku widzimy porównanie dwóch osób – jednej otyłej, drugiej z prawidłową wagą.

 

Widok ten może być dosyć zaskakujący i dający do myślenia.

 

KIEDY ZACZYNAMY SPALAĆ TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ?

Jest to pytanie bardzo kontrowersyjne. Badania wykazały, że przez pierwsze 20 minut, nasz organizm pobiera tylko 20% energii z tłuszczu, reszta natomiast pochodzi ze składników odżywczych dostarczonych przez pokarm. Podczas treningu trwającego ponad 20 minut procent wzrasta do 30%, natomiast gdy zwiększymy go dwukrotnie liczba skacze już do 50% pobieranej energii z tłuszczu. Dlatego najbardziej rekomendowanym czasem treningu aerobowego są 25-30 minuty. I ZNOWU TEN NIEZROZUMIAŁY ZWROT! Już tłumaczę. Trening aerobowy, czyli wysiłek fizyczny, podczas którego nasze serce bije na 65–70% tętna maksymalnego (120–140 uderzeń. Co najważniejsze – to niekoniecznie bieganie, jest wiele innych możliwości, którym możemy urozmaicić nasz trening. Co jest istotne tłuszcze zmagazynowane w komórkach tłuszczowych, są uwalniane kiedy w naszym organizmie jest niski poziom glukozy we krwi.

MOJE ULUBIONE PROGRAMY SPALAJĄCE TKANKĘ TŁUSZCZOWĄ

  1. TURBO SPALANIE – TRENING ODCHUDZAJĄCY
  2. TABATA SPALAJĄCA TŁUSZCZ
  3. FITNESS BLENDER – CARDIO

NIE ZAPOMNIJCIE O ROZGRZEWCE PRZED TRENINGIEM:

Wystarczy, że klikniecie w nazwy treningów, a odnośnik przekieruje Was na odpowiednią stronę.

Osobiście bardzo polecam wszystkie programy z kanałów:Centrum Sportowca, Fitness Blender posiadają one ogromne ilości treningów, które możecie dobrać do swoich możliwości.

Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam w jakimś stopniu proces spalania tkanki tłuszczowej i zapraszam do odwiedzanie bloga regularnie, bo w ciągu następnych dwóch tygodni pojawi się artykuł, w którym poruszę następujące tematy :

  • Czy regularny sen ma wpływ na codzienne funkcjonowanie?
  • Kawa, jako substancja szkodliwa – mit czy fakt
  • Moja codzienność – czyli jak regularne wstawanie zmieniło moją rutynę

Artykuły, którymi się posiłkowałam:

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/zasady-treningu-na-spalanie-tluszczu_43170.htm

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/zasady-treningu-na-spalanie-tluszczu_43170.html

https://infiniti-fit.pl/troszke-o-procesie-spalania-tkanki-tluszczowej/

Serdecznie pozdrawiam!

Zuzia

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s