Jak jeść, by nasz organizm funkcjonował na najwyższych obrotach?

Zaczynamy wspólną przygodę! Postaram się, żeby wpisy pojawiały się regularnie, co tydzień. Będę chciała poszerzyć waszą świadomość na temat tego, jak ogromny wpływ ma na nasze funkcjonowanie to co jemy. Na początku podam wam parę przydanych wskazówek, które pomogą Wam w codziennym życiu.

SZLANKA WODY NA START

Niewielu z nas wie, że picie od rana wody z cytryną, a wieczorem z miodem, pobudza metabolizm naszego organizmu. Ma to wiele pozytywnych zalet. Przede wszystkim wspomaga nasz trawienie, przez wzrost produkcji żółci, przez co tłuszcze są szybciej rozkładane. Poza tym woda z cytryną poprawia pamięć i koncentrację. Poprawia zdolność skupienia uwagi i przyspiesza procesy myślowe.

ENERGICZNE ŚNIADANIE

Jak dobrze wszyscy wiem, śniadanie jest najważniejszym posiłkiem podczas całego dnia. Powinno być treściwe i zawierać minerały, które pobudza nasz organizm do pracy, ale czy zdajesz sobie sprawę czego Twój organizm potrzebuje? Oto lista substancji, które powinno zawierać nasz śniadanie:

Białko: jajka, biały ser, kawałek łososia albo wędlina

Zdrowe tłuszcze: orzechy w musli lub do posypania owsianki, ziarna sezamu, a także masło orzechowe, awokado, oliwa na grzance lub dobra margaryna

Węglowodany złożone: pełnoziarniste pieczywo, płatki zbożowe, owsianka lub kasza jaglana.

Węglowodany proste: miód, owoce, również suszone

LEPSZE SKUPIENIE

Na lepszą wydajność organizmu polecam też chociażby 3 ORZECHY DZIENNIE. Zawierają one fosfor, kwasy omega-3 oraz magnez, które zdecydowanie polepszą kondycję naszego mózgu. Poprawiają pamięć, koncentrację, ułatwiają kojarzenie faktów, a więc pomagają w nauce i pracy. Wszystkie te elementy mają bowiem wpływ na szybkość przekazywania impulsów między neuronami oraz stymulują tworzenie się nowych połączeń w mózgu. Regulują także sen, wpływając na poziom melatoniny.

WODA, WODA I JESZCZE RAZ WODA!

1,5l wody dziennie to minimum jakie powinniśmy pić, by nasz organizm był w pełni nawodniony i gotowy do pracy. Przyspiesza ona metabolizm i potrafi zniwelować uczucie głody i chęć do podjadania.

CZEKOLADA JEST DLA LUDZI!

Niekoniecznie słodka, ale każdy rodzaj gorzkiej czekolady zawiera L-teanine, która wpływa  obniża ciśnienie krwi i sprzyja powstawaniu w mózgu uspokajających fal alfa. Podczas dużej ilości nauki, wręcz wskazana jest krótka przerwa na kostkę czekolady!

SEN TEŻ MA WPŁYW NA NAS SAMYCH!!!!

Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że powinniśmy spać 7 godzin. Jest to absolutne minimum, do tego by nasz organizm zregenerował się. Brak odpowiedniej ilości snu wzmaga chęć jedzenia kalorycznych rzeczy, czego jesteśmy często nieświadomi. Częstymi objawami są też bóle głowy czy złość i irytacja, która na pewno nie pomoże nam w codziennym życiu.

Dziękuję za uwagę! I zapraszam Cię na kolejny artykuł dotyczący tego, jak powinniśmy prawidłowo ćwiczyć oraz jakie kanały na Youtube polecam do szybkiego spalenia tkanki tłuszczowej!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s